måndag 1 juni 2009

Tredje dagen i London

Tredje dagen i London och solen skiner fortfarande. Mamma ställde massor av frågor så jag ska försöka svara på dem. Tack för alla som skriver till mig på bloggen. Jag har haft video samtal med Alex och Sara och de har fått se mitt rum på kameran så det va kul att prata med någon hemifrån.

För er som vill se vill se mer bilder så har jag inte tagit några idag, men imorgon ska jag försöka ta några.

Om livet här borta så kan jag ju ta hjälp av det som mamma undrade. Och NEJ Janne jag har inte varit ner till puben än och jag kommer nog inte gå ner dit förrens jag har fått några "kompisar" i min egen ålder. Så tillbaka till livet här. Jag måste sköta om mitt egna rum, det städar ingen och jag måste tvätta själv, men det är lugnt.

Livet flyter på och det är inte alls hårt. Mamman är hemma och de har en "nanny" som kommer två morgonar i veckan och gör barnen redo för dagen och ger dem frukost och så, så då behövs jag inte. Så var det imorrse. Annars hjälper jag till att fixa lunch om middag som om jag bodde hemma och leker med barnen. Mamman byter den minstas blöja så det behöver inte änns göra.

För er som inte vet så finns det en 21 årig svensk tjej som bor här omkring och har varit barnflicka i familjen brevid som är svenskar (jag har inte träffat dem än). Bebe har mejlat henne och väntar på att hon ska höra av sig så vi kan få kontakt.


Dagen i dag 1 juni. Jag skulle vara redo att åka från huset klockan 10.00. Innan det så tog en nanny hand om barnen så jag behövde inte hjälpa till. Klockan 10 åkte jag, barnen (alla tre), mamman Bebe och Bebes föräldrar till ett ställe där barn träffas i 1 timme och leker och sjunger och föräldrarna är me. Så där va vi och jag hjälpte bara barnen att leka med lera och så. Sedan så åkte vi hem och skulle äta lunch.

12.00 Bebe visade mig hur jag skulle fixa pojkarna lunch. De äter lite vindruvor, salami, lax, oliver, ost och lite gurka på en tallrik. Så det är lätt fixat. Sen så hjälpte jag till att ställa fram våran lunch. Vi åt sallad, grurka, lax, salami, och lite mackor. Efter det så gick barnen och la sig och jag behövde inte hjälpa till så mycket. Annars när barnen är vakna så leker jag med dem eller bara kollar till dem. Vi blåste lite såpbubblor i trädgården, gungade och hoppade lite i trampolinen. Så när barnen sov så satt jag bara och pratade lite med de vuxna och så. Sen åkte jag och Bebe in till Weybridge då hon var tvungen och fixa några saker så hon jag och bebisen åkte in och hennes föräldrar passsade barnen när de sov. Så jag gick in till en mat affär och kollade lite och köpte en liten coca cola och en MILKA choklad. Sen kom vi hem och jag lekte lite med barnen. Sedan fick jag göra middag. Bebe beställer hem all mat för hela veckan på lördagar så den blir levererad på måndagar. Så hon brukar sitta och kolla i kokböcker på lördagar och sen beställa det som behövs i receptet. Idag gjorde vi spagetti och köttfärssås a la Jamie Oliver, från den nyaste som jag också har så det va kul. De käkar också fullkornspasta ibland så det är nyttig mat här samma som hemma. Efter det så lekte vi lite och sen skulle barnen gå och sova. Jag va med en stund för att se hur rutinerna är och sen blev jag fri att göra vad jag vill så det är var min dag idag.


Jag ska inte glömma. GRATTIS på födelsedagen Mikael!!!

Och tack så mycket för godiset Susanne, det är uppskattat av mig. Jag äter lite när jag är i mitt rum. Du har verkligen lyckats hitta min godis smak, det är precis det jag gillar.


Det blev massor av skriverier idag, jag hoppas jag kan sätta in lite bilder imorgon på hundarna och barnen.


Det är ett helt underbart hus så jag trivs. Jag bor på tredje våningen. Men ni får ha det så bra och jag hoppas ni fått reda på lite hur jag har det.


Ha det bra! P.S en bild kan jag sätta in. Jag har en supersöt klocka i mitt rum den kan ni få se. Kram på er allihop.

3 kommentarer:

Kirsi sa...

Så var det dagens rapport....Coolt ! Hur blev presenterna mottagna ? Några kommentarer ? Det tar nog lite tid innan du kommer in i alla rutiner och så,...men det verkar vara ganska lugnt. Hoppas du får kontakt med någon/några så du kan ta dig ner till byn och senare till London. //Kram

Anonym sa...

Kul att höra hur en dag kan se ut,och skönt med lättlagad lunch (tycker en som lagar stadig lunch varje dag till dagbarnen)
Trodde inte du skulle få plats med godiset...det såg så fullt ut i väskorna! Må så gott! Kram Susanne!

Kicki sa...

Jag har framfört Grattiset till William. Jag kan se dig framför mig och hur du har det för du skriver så levande och beskrivande.

Wao vad mycket bilder m.m hon har på kylen och frysen. Det slår ju t.o.m våran här hemma.
Ha det så gott.