söndag 7 juni 2009

London den STORA staden

I lördags blev det av Jennika i den stora staden London. Jag älskar London och kan inte vänta på att få åka tillbaka dit kanske nästa helg. Massor av shopping och hur mycket som helst att se på. Nästa gång vill jag nog bara gå runt och ta massa kort. Här är i alla fall några som jag tog.


Piccadilly Circus (nej det är inte en gammal cirkus attraktion),
utan ett torg med massa neonskyltar.





China town, är precis vad de låter som






En bild fråga. I vilken film/filmer kan man se denna vägg?

(svaret längst ner i bloggen)



En bild säger mer än tusen ord. Litet och trångt








Åkte buss gjorde jag också.




...lite mat fick jag i mig, och nej det är inte båda mina, jag höll i Katharinas (ljusa) medans hon tog kort. Katharina är en tjej från Österrike som också är au pair i närheten av mig så vi åkte till London tillsammans och träffade en fransk tjej Claris (mörka) också.





Oxford street, Londons mest kända shoppinggata, med en Jätte stor TopShop och en Primark som jag blivigt förälskad i. Primark är en affär som säljer kläder och saker billig. Och det är inte värdens sämsta grejer heller utan saker man faktiskt kan köpa och använda. Jag köpte en jeans jacka för 13 pund = 160 kr.






Nu lite blandade bilder från London. Titta och njut och bli kanske lite avis.




Tågstationen, London Waterloo, där jag tar mitt pendeltåg hem till Weybrige igen efter en lång dag i den stora staden.





Svar på bild frågan är: Harry Potter filmerna. Bilden är tagen på King's Cross station där Harry och alla hans vänner springer igenom till plattfrom 9 3/4



6 kommentarer:

Kirsi sa...

Trevligt med ett besök i London och dubbelt så trevligt med trevligt sällskap. Kram från "avis" mamma

Kicki sa...

AVIIIIIIIIS, london är mycket fint. Visst är invånarna trevliga?!

Fina bilder och du ser glad och välmoende ut : )

Jag kunde bildfrågan :)))))

ps.Wille fick sitt bananskal igår så nu kan jag packa bananer i ryggan och jag vet att han kommer äta den.ds

Kramis

Anonym sa...

Åh jag längtar till London när jag ser alla bilder...det är något speciellt med den staden!!
Kram Susanne!

Kicki sa...

Är det fortfarande fint väder hos dig.

Idag slutade killarna i skolan och det var förståss uppehåll med moln men solen uteblev. Igår däremot var det solsken och skönt.

Nu börjar sommarlovet för dom : )

Ha det gott och kramar från oss

Kicki sa...

Vad gör du?

Kicki sa...

Musik och text av Tomas Ledin:

-Vad gör du nu för tiden?

-Varför hör du inte av dig?

-Det var länge sedan vi hörde något från dig...la la la lalaaaa..

Kram på dig