onsdag 23 september 2009

Portugal del 3

Mat

Frukost - buffé på mitt hotell. Den var helt underbar, det fanns massor att välja på. Men min brukade bestå av tre olika delar, med färskpressad juice så klart.


Först macka med pålägg

Sedan pannkaka med sylt

Efter det tog jag ett fat med lite färsk frukt.

Jag tänkte mig dock en dag prova engelsfrukost, det var förfärligt så jag gick tillbaka till det som jag kände igen och tyckte om.
Och varje morgon fanns det ett bord med glas och mosserande vin. Vem vill ha det på morgonen? Inte jag iaf, men det fanns folk som drack det.
Lunchen - oftast vid poolen, dagen till ära en god kycklingsallad

Middagen - om inte roomserivce när jag satt barnvakt så intogs den på middagsbuffén på mitt hotell. Och om frukosten var underbar så var den gudomlig.
Det fanns 7 sorters pizza att välja på varje kväll.


Färsk frukt till efterrätt

Underbara tårtor och bakelser, man är ju på semester tänkte jag

Och massa massa mer..

Och ett glas champange fick man när man checkade in på hotellet också, snacka om lyx.

1 kommentar:

Kicki sa...

Vilket ställe och maten och fruktrn såg go ut. Nu får du ha det så kul med Alex och Sara, hälsa dom. Kramisar.