I lördags spenderades jag dagen i London med sightseeing.Inte själv förstås utan med tre andra au pairer. Vi gick runt i timmar och tog kort, pratade och såg på massor av sevärdigheter. Så titta och njut.
Från vänster: Tuba från Turkiet, jag, Jack Sparrow kopia, Anne-Marie från Canada & Jenna från Finland.

Vi möttes vid en station som ligger nära Buckingham Palce så jag föreslog att vi skulle gå dit så jag fick se stället och ta lite kort. När vi kom dit var det massor av människor och vi kunde inte riktigt förstå varför. Men sen såg vi att det var en flyguppvisning och massor av ståhej. Sen så började fundera och hörde att drottningen var där. Och vi missade henne med en hårsnodd. Hon stod på en balkong och vinkade med resten av kungafamiljen. Sen så förstod vi att de firade drottnings födelsedag. Eller hon fyller egentligen år i april men den firas i juni.
St. James's Park - en av de åtta kungliga parkerna i London
Ett hus som vakterna för slottet håller till (tror jag)
BIG BEN - berömt klocktorn
Westminister - regeringens säte
London Eye - världens största utsiktstorn som reser sig 135 meter över Themsen
Themsen - den 346 km långa flod som flyter igenom London
Dagens bild fråga: Vad är detta för hus/ställe ?
Det var varmt och soligt så vi tog oss en glass
Ser det inte så typiskt engelskt ut?
Tower Bridge - en av Londons mest kända landmärken.

Towern - Londons första kungliga slott som började byggas av Wilhelm Erövraren år 1078
Det här missade jag när jag va på Kings Cross Station förra veckan. Men här kan man sjäkv låsats gå in till plattform 9 3/4.
Svar på bild frågan: Shakespeare's Globe. Den ursprungliga teatern brann ner år 1613. Men år 1997 beslutade en regissör att bygga en exakt kopia.